Spoločnosť Babičkin dvor, a.s., už dlhé roky patrí k popredným producentom a distribútorom vajíčok na Slovensku, ktorý dbá nielen o pôvod a kvalitu kŕmnych zmesí, ale aj o spokojný život chovanej hydiny. Aj preto sa rozhodli odštartovať kampaň, ktorej cieľom je zvýšiť povedomie o lepšom živote pre sliepky, podporiť ich chov vo voľnom výbehu, a zároveň sú prvým slovenským producentom, ktorý sa zaviazal zrušiť klietkový chov do roku 2025.
Kampaň s názvom Voľný výbeh vznikla z presvedčenia, že vývoj tradičných postupov v chove hydiny je kľúčový nielen pre lepšie životné podmienky zvierat, ale aj dlhodobú udržateľnosť poľnohospodárstva. Aj sliepky si totiž zaslúžia dôstojný život a rešpekt za to, čo všetko nám poskytujú.
Symbolickým krokom v rámci kampane je aj rebranding obalov vajíčok. Odteraz na nich
nájdete hravú a priateľskú postavičku sliepočky menom Hanka, ktorá je už nejaký čas
maskotom spoločnosti a ktorá sa ľuďom prihovára nielen na Facebooku, ale aj na Instagrame. Hanka predstavuje odvážnu sliepočku, ktorá sa rozhodla bojovať za práva
všetkých svojich operených priateľov, ktorí sú ešte stále väznení v klietkach.
„Veríme, že každá sliepočka si zaslúži šťastný život. Chceme ukázať, že aj malými krokmi
môžeme spraviť rozdiel v životoch týchto úžasných tvorov. Našou snahou je postupne prejsť na chov hydiny vo voľnom výbehu a odštartovať tak celkom novú éru, v ktorej budeme lepšie rešpektovať ich prirodzené potreby a správanie,“ vyjadril sa riaditeľ spoločnosti Babičkin dvor, a.s.
Spoločnosť verí, že v spolupráci so spotrebiteľmi, dodávateľmi a celou komunitou dokáže
dosiahnuť skutočný pokrok v ochrane práv zvierat a zmeniť tak život tisícov slovenských
sliepok. Aj preto vyzýva ľudí k tomu, aby kampaň spoločne podporili a kupovali kvalitné
slovenské vajíčka z voľného výbehu.
Buďte súčasťou zmeny aj vy a ak sa chcete dozvedieť viac o sliepkach, ich živote a misii za
postupné zrušenie klietkových chovov na Slovensku, sledujte na sociálnych sieťach
Babičkin dvor alebo zájdite na ich web www.babickindvor.sk